Werken bij Deloitte: de waarde van sociale media

Werken bij Deloitte - Welkom bij Deloitte-1Deloitte heeft vandaag de nieuwe recruitmentsite gelanceerd op werkenbijdeloitte.nl en het ziet er prachtig uit: strak, boordevol informatie en een goed beeld van het (werken bij het bedrijf) door informatie, foto’s en integratie van sociale media. Technisch gezien is de site die door Maximum ontwikkeld is ook een hoogstandje: Ajax technologie en nog meer technische uitdaging.

Ik laat een analyse m.b.t. het sollicitatieproces, vindbaarheid en aantrekkelijkheid voor de doelgroep en dergelijke achterwege, maar licht een bijzonder punt van de nieuwe website er even uit: de integratie van sociale media.

Op de website staan links naar verschillende sociale media waar Deloitte actief is: Hyves, LinkedIn, Twitter, YouTube. En op de website zijn ook direct uitingen van medewerkers te zien die in verschillende sociale media gedaan worden. Ik zie blogs van de Deloitte Carriere Hyve maar ook de blogartikelen van consultant social media Martin Kloos worden binnengehaald en ik kan zien wat er door verschillende Deloitters gezegd wordt op Twitter.

Werken bij Deloitte - Welkom bij Deloitte

En juist dat laatste maakt duidelijk hoe belangrijk sociale media voor een recruitmentsite zijn. In marketing is bekend dat mensen zoeken naar authenticiteit en minder geloven in corporate boodschappen. In recruitment werkt dat net zo. Ik wil zien hoe een bedrijf echt is en door de activiteit van Deloitte op Twitter krijg ik daar een steeds beter beeld van. Een goed voorbeeld daarvan is dat ik letterlijk van verschillende mensen al heb mogen horen dat ze een veel echter beeld hebben gekregen van Deloitte doordat ze Deloitters volgen op Twitter. Het beeld is bijgesteld door de echte mensen te zien en te kunnen bereiken.

Een tweede positief effect van het gebruik van Twitter door Deloitters is de aandacht. Wie Roos van Vugt, andere Deloitters en medewerkers van Maximum volgt op Twitter heeft het proces voor de nieuwe recruitmentsite kunnen volgen, feliciteert, retweet, linkt en neemt een kijkje. Iets wat je met enkele zenden zoals een persbericht niet zal bereiken. En misschien wel belangrijker op het gebied van zichtbaarheid en concurrentie: ik zie van de andere Grote Drie online eigenlijk niets terug.

Natuurlijk is er altijd meer en betere integratie van sociale media mogelijk op een recruitmentsite, maar gister werd ik al aan het denken gezet en ik kon er geen bedenken: welke corporate recruitmentsite kent een dergelijke integratie van sociale media? Ik ken ze niet en ook al is er natuurlijk altijd meer mogelijk, Deloitte zal op dit gebied voorlopig nog wel even de vooruitstrevendste zijn.

Sociaal gezien is de website dus al een succes. Hoe goed de website daadwerkelijk is m.b.t. aantrekkelijkheid, vindbaarheid en resultaat zullen de toekomst en de analysetools uitwijzen. Het is in ieder geval op al deze fronten een verbetering ten opzichte van de vorige website.

Een gedachte over “Werken bij Deloitte: de waarde van sociale media

  1. Pingback: www.werkenbijdeloitte.nl LIVE

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>